Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Τετάρτη, 30 Απριλίου 2008

Βιταμίνες

  • Τι είναι οι βιταμίνες;
Οι βιταμίνες είναι οργανικές ουσίες που, έστω και σε μικρές ποσότητες , θεωρούνται ουσιώδεις και απαραίτητες για την υγεία, την αύξηση την αναπαραγωγή και τη διατήρηση του ατόμου.

Κάθε βιταμίνη επιτελεί κάποια συγκεκριμένη λειτουργία . Καμία δεν έχει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει μία άλλη ή να παίξει το ρόλο μιας άλλης


Έχουν συνήθως 2 ή περισσότερα ονόματα.
  • Ένα με βάση το αλφάβητο , που δείχνει τη σειρά ανακάλυψης τους πχ βιταμίνη Β1 (ανήκει στην ομάδα Β, η οποία ανακαλύφθηκε δεύτερη. Το 1 δείχνει ότι είναι η πρώτη βιταμίνη από αυτή την ομάδα που αναγνωρίστηκε)
  • Ένα που περιγράφει τη δράση τους ή την ιδιοτητα τους ,αντί beri-beri ή αντιπολυνευριτιδική βιταμίνη
  • Και ένα με τη χημική ονομασία, θειαμίνη
Ο ανθρώπινος οργανισμός για να λειτουργεί σωστά χρειάζεται την επαρκή πρόσληψη 13 διαφορετικών βιταμινών από τη διατροφή: Α, D, Ε, Κ (λιποδιαλυτές ), C και σύμπλεγμα βιταμινών Β( Β1, Β2, Β3, Β6, Β12,νιασίνη, φυλλικό οξύ, βιοτίνη ) (υδατοδιαλυτές ).

Υπάρχουν μερικές ουσίες που ταξινομούνται ως βιταμίνες πχ λετρίνη ή αμυγδαλίνη (Βιταμίνη Β17), πανγκαμικό οξύ (Βιταμίνη Β15) κ.α. αλλά αυτό είναι λάθος γιατί η αναγκαιότητα τους διατροφή δεν είναι επιβεβαιωμένη.


Ακόμα υπάρχουν ορισμένες ουσίες που έχουν ευεργετική δράση στον οργανισμό πχ βασιλικός πολτός ,
ginseng κ.α. αλλά δεν είναι βιταμίνες .

  • ποιά τρόφιμα πρέπει να καταναλώνω για παίρνω αρκετές ποσότητες βιταμινών;
Όλα τα τρόφιμα περιέχουν όλες ή μερικές από τις βιταμίνες, άλλα σε μεγαλύτερες ποσότητες και άλλα σε μικρότερες. Τρόφιμα με μεγάλες ποσότητες βιταμινών είναι τα εντόσθια , δηλ καρδιά, νεφρά, συκώτι κ.α αλλά δε συνίσταται η τακτική κατανάλωσή τους . Ακόμα, πλούσια σε βιταμίνες είναι τα λαχανικά , ιδιαίτερα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά πχ σπανάκι, οι ξηροί καρποί, όπως οι ηλιόσποροι και τα φιστίκια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια και τα φρούτα.

Εξαίρεση αποτελούν τα λεγόμενα
junk food πχ πατατάκια, hamburger, αναψυκτικά κ.α., τα οποία είναι πολύ φτωχά σε βιταμίνες. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έντονη κατεργασία που υφίστανται , η οποία καταστρέφει τις βιταμίνες αλλά και της κακής ποιότητας των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους.

Το κλειδί της ικανοποιητικής πρόσληψης βιταμινών είναι προπάντων η ποικιλία στη διατροφή. Καλό είναι να καταναλώνουμε όλες τις ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά-φρούτα-λαχανικά –κρέας-άμυλο-λίπη). Προτιμάμε τα φρέσκα φρούτα αντί για έτοιμους χυμούς και αναψυκτικά. Καταναλώνουμε άφθονα λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες αλλά φτωχά σε θερμίδες. Αποφεύγουμε τα έντονα κατεργασμένα τρόφιμα πχ τηγανητά, έτοιμες σάλτσες, σούπες σε σκόνη και κάθε είδους
junk food.

Μερικές βιταμίνες καταστρέφονται με το τεμάχισμα των τροφίμων, το ξεφλούδισμα, το μαγείρεμα, την έκθεση στο φως, την παραμονή των λαχανικών για μεγάλο διάστημα στο νερό κ.α.


  • τι μπορώ να κάνω για να αποφύγω την καταστροφή των βιταμινών;
Για να αποφύγουμε την καταστροφή των βιταμινών ακολουθούμε μερικές απλές συμβουλές:
  1. καταναλώνουμε τα φρούτα με τη φλύδα όπου είναι δυνατό
  2. αποφεύγουμε τις έντονες κατεργασίες όπως είναι το τηγάνισμα και οι πολτοποίηση
  3. όταν βράζουμε αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε πολύ νερό
  4. είναι καλό να μη βράζουμε τα λαχανικά τόσο ώστε να μαραθούν
  5. δεν αφήνουμε εκτεθειμένα στο φως : λάδι, γάλα , χυμό φρούτων και λαχανικά
  6. δεν ψιλοκόβουμε τα λαχανικά και τα φρούτα
  7. κόβουμε τη σαλάτα λίγη ώρα πριν την καταναλώσουμε
  8. δεν αφήνουμε τα λαχανικά όλο το βράδυ μέσα στο νερό

Δευτέρα, 28 Απριλίου 2008

Καλώς ήρθατε

Αγαπητέ επισκέπτη ο ιστοχώρος είναι υπό κατασκευή.
Σύντομα θα είμαστε κοντά σας με πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τη διατροφή


Χρόνια Πολλά !

Κυριακή, 27 Απριλίου 2008

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΟΥ

Στο διαιτολογικό γραφείο της Ιωάννας Παπαγιαννοπούλου προσφέρονται οι παρακάτω υπηρεσίες:

  • Έλεγχος βάρους και λιπομέτρηση
  • Εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής για απώλεια βάρους
  • Διατροφική υποστήριξη για διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους
  • Διατροφική υποστήριξη διαβητικού ατόμου
  • Διατροφική υποστήριξη σε διάφορες παθολογικές καταστάσεις πχ υπέρταση, νεφροπάθεια κλπ
  • Προγράμματα διατροφής για αύξηση αθλητικής απόδοσης και ευρωστίας
  • Σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη και το θηλασμό
  • Αντιμετώπιση παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας
  • Προγράμματα διατροφής για χορτοφάγους
  • Διατροφή για υγεία και ευεξία

Το γραφείο μου βρίσκεται στην οδό Κολιάτσου 49-51 (επάνω από κινηματογράφο “Απόλλων”), Κόρινθος.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου:

τηλ. : 2741 0 23 0 73
email : diatrofi.ip @ gmail. com



Προβολή Διαιτολογικό γραφείο Ιωάννας Γ. Παπαγιαννοπούλου

Σύντομο βιογραφικό

Παρακάτω αναφέρονται ορισμένες βασικές πληροφορίες για την δημιουργό του παρόντος ιστολογίου Ιωάννα Παπαγιαννοπούλου .

Η Ιωάννα Παπαγιαννοπούλου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων και Τεχνολόγων της Διατροφής.

Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης, με το χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» και πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών Ιπποκράτειο το 2006.

Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως διαιτολόγος πλήρους απασχόλησης σε γνωστή αλυσίδα ινστιτούτων αισθητικής και αδυνατίσματος. Παράλληλα εργάστηκε ως εισηγήτρια σεμιναρίων με θέμα τη διατροφή, στη Ν.Ε.Λ.Ε Κορινθίας.

Τώρα διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στο κέντρο της Κορίνθου.

Επίσης τα τελευταία 2 χρόνια έχει παρακολουθήσει και συνεχίζει να παρακολουθεί πολλά συνέδρια και ημερίδες σχετικά με τη διατροφή ώστε να ενημερώνεται και να συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον τομέα της.

Από τον Απρίλιο του 2008 έχει δημιουργήσει το ιστολόγιο «Ενημερωθείτε Για Τα Θέματα Της Διατροφής», από όπου παρέχει στο κοινό έγκυρη πληροφόρηση για θέματα δίαιτας και διατροφής.

Ιωάννα Γ. Παπαγιαννοπούλου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Κολιάτσου 49-51, Κόρινθος
27410 23073
email : diatrofi.ip @ gmail. com