Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2009

27 Σεπτεμβρίου : Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς

Σήμερα, 27 Σεπτεμβρίου, η μέρα είναι αφιερωμένη στην αντιμετώπιση και την πρόληψη των παθήσεων της καρδιάς.

Ας δούμε μερικά στοιχεία σχετικά με τις καρδιοπάθειες:

  • Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας περίπου 17 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από παθήσεις που σχετίζονται με την καρδιά. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αιτίες θανάτου παγκοσμίως.
  • Οι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση καρδιοπαθειών (risk factors) είναι η υψηλή πίεση (υπέρταση), τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και γλυκόζης, η ανεπαρκής κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η παχυσαρκία, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και το κάπνισμα.
  • Όπως παρατηρούμε τα περισσότερα αίτια σχετίζονται με τον τρόπο ζωής του ατόμου. Αυτό σημαίνει ότι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τι αλλαγές μπορώ να κάνω στην καθημερινότητα μου για να μειώσω τον κίνδυνο;

1)Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε πέντε μερίδες την ημέρα
πχ αντί για αναψυκτικά προτιμήστε φυσικούς χυμούς, αντί για τυρόπιτες ή κρουασάν φάτε ένα μήλο η μία μπανάνα

2)Μειώστε το αλάτι
Αρχίστε να χρησιμοποιείτε περισσότερα καρυκεύματα (πιπέρι, πάπρικα, βασιλικό κλπ) και λιγότερο αλάτι στο φαγητό. Καλό θα ήταν να μη βάζετε την αλατιέρα στο τραπέζι. Αποφύγετε όσο μπορείτε τα συσκευασμένα/επεξεργασμένα τρόφιμα πχ κονσέρβες, έτοιμες σάλτσες σε σκόνη κλπ γιατί έχουν αυξημένη ποσότητα αλατιού

3)Μειώστε τα "κακά" λίπη
Μην καταναλώνετε κόκκινο κρέας πάνω από 1 φορά την εβδομάδα. Αποφύγετε να μαγειρεύετε τα πουλερικά με την πέτσα. Αντί για κρέας μαγειρέψτε ψάρι. Προτιμήστε τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Ακόμα καταναλώστε ξηρούς καρπούς (χωρίς αλάτι) 2 φορές την εβδομάδα, έχουν "καλό" λίπος.

4)Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα.
Ακόμα και 30 λεπτά περπατήματος την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά

5)Κόψτε ή ελαττώστε το κάπνισμα

Και τέλος

6)Κάντε τακτικούς ελέγχους στην υγεία σας.
Κάντε εξετάσεις αίματος. Ελέγξτε την πίεση σας. Ελέγξτε το βάρος σας. Αν ο Δείκτης Μάζας Σώματος σας είναι πάνω από 25 το βάρος σας είναι πάνω από το φυσιολογικό (μπορείτε να υπολογίσετε το ΔΜΣ στη στήλη αριστερά).

Σχετικοί σύνδεσμοι:
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας
World Heart Federation
Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία

λέξεις κλειδιά: καρδιά, καρδια, καρδιαγγειακές παθήσεις, καρδιοπάθειες

Δεν υπάρχουν σχόλια: