Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

Η κανέλλα κατά του διαβήτη

Κανέλλα (Cinnamomum verum)


εικόνα 1 κανέλλα

Η κανέλα είναι ένα από τα πιο γνωστά και κοινά μπαχαρικά. Βγαίνει από το φλοιό του κανελόδενδρου (εικόνα 2). Χρησιμοποιείται τόσο στη ζαχαροπλαστική όσο και στη μαγειρική. Επίσης χρησιμοποιείται για για τον αρωματισμό των λικέρ και στην αρωματοποιία.

Στην αρχαιότητα η κανέλα χρησιμοποιήθηκε και σαν φάρμακο. Στα ιπποκρατικά κείμενα η κανέλα (κιννάμωμον) προτείνεται για την αντιμετώπιση γυναικολογικών παθήσεων και άλλα ενώ λαοί της Ανατολής θεωρούσαν ότι είναι η θεραπεία της ανδρικής ανικανότητας.

Σήμερα, υπάρχουν μελέτες που υποστηρίζουν ότι η κανέλα, εκτός από εύγευστο μπαχαρικό, συμβάλλει στον έλεγχο του διαβήτη. Για την ακρίβεια θεωρείται ότι η κατανάλωση κανέλας μαζί με το γεύμα μειώνει τη μεταγευματική γλυκαιμία.


εικόνα 2 κανελόδεντρο

Σύμφωνα με τις μελέτες η παρουσία της κανέλας αποτρέπει την τροφή από το να απορροφηθεί υπερβολικά γρήγορα. Παράλληλα αυξάνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη. Ενδεχομένως να υπάρχουν κι άλλοι μηχανισμοί δράσης που δεν έχουν εξηγηθεί ακόμα.

Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα περισσότερο ωφελούνται από τη δράση της κανέλλας οι διαβητικοί τύπου 2 και τα άτομα με προ διαβήτη.

Ακόμα, από έρευνες σε διαβητικά άτομα, φαίνεται ότι μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης στο αίμα.

Επιπρόσθετα η κανέλα θεωρείται ότι έχει αντιοξειδωτικές ουσίες ενώ περιέχει αρκετά μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και άλλα.

Η κανέλα όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου έχει πολλές χρήσεις επομένως δεν είναι δύσκολο να την εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή πχ στα φαγητά (κρεατικά, κοκκινιστά κ.α), στα αφεψήματα όπως το τσάι, σε γλυκίσματα πχ ρυζόγαλο κ.α.

Παρότι δεν έχουν καθοριστεί ακόμα συνιστώμενες ποσότητες φαίνεται ότι η κατανάλωση από 1 έως 6 γραμμάρια κανέλας ( σε σκόνη) την ημέρα είναι αρκετή.

Σχετικοί σύνδεσμοι

Additive postprandial blood glucose-attenuating and satiety-enhancing effect of cinnamon and acetic acid.

Cinnamon Improves Glucose and Lipids of People With Type 2 Diabetes

Effect of cinnamon on postprandial blood glucose, gastric emptying, and satiety in healthy subjects

Spicing up a vegetarian diet: chemopreventive effects of phytochemicals

Wikipedia


λέξεις κλειδιά: κανέλλα, κανελλα , κανελα, κανέλα, κανέλας,kanella, kanela, διαβήτης, διαβητης, μεταγυεματική γλυκαιμία, μεταγευματική γλυκαιμία, κιννάμωμον

4 σχόλια:

Pansofix είπε...

ποσα πραγματα μπαχαρικα και μυρωδικα υπαρχουν με τοσο ευεργετικες ιδιοτητες!!!

ioanna είπε...

Απλά και μικρά πράγματα που όμως μπορούν να κάνουν τη διαφορά...

post2.soo είπε...

Καλημέρα!Ιδέα δεν είχα για τις ιδιόττες τις καννέλας! Την κανέλλα μου αρέσει να την βάζω πάνω στα μήλα, τα τρώω ευχάριστα έτσι.

ioanna είπε...

Καλη σου μέρα ! ετσι, σε μερικά πράγματα δεν παει το μυαλό μας κι όμως αυτά κάνουν δουλειά