Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Τέλος για τον "καφέ που αδυνατίζει"


photo credit: Deepatheawesome via photopin cc
Παραπλανητική κρίθηκε η διαφήμιση του γνωστού προϊόντος διατροφής "SIP & SLIM COFFEE" από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας (Αρ. απόφασης: Σ / 988 / 06.02.2014 ) και η εταιρεία καλείται να τροποποιήσει τη διαφήμιση αλλά και το φυλλάδιο του προϊόντος ώστε να αφαιρεθούν οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί. Ακολουθεί η απόφαση:




ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΑΠΟΦΑΣΗ Αρ. Σ 988


ΘΕΜΑ: ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “SIP & SLIM COFFEE”

Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, έλαβε υπόψη της την καταγγελία της καταναλώτριας, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία και αξιολόγησε όλα τα στοιχεία και τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν κατά τη συνεδρίαση.

Καταρχάς η Επιτροπή θα ήθελε να επισημάνει ότι αποτελεί πάγια θέση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας και των Επιτροπών η επικοινωνία προϊόντων που συνδέεται με θέματα διατροφής και υγείας να αντιμετωπίζεται με εξαιρετική προσοχή, πέραν της καθιερωμένης διαφημιστικής δεοντολογίας, δεδομένου ότι λόγω έλλειψης εξειδικευμένων γνώσεων, τυχόν ασαφείς, ελλιπείς ή υπερβολικοί ισχυρισμοί μπορούν εύκολα να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό, αναδεικνύεται αποτελεσματικά και ο ουσιαστικός και υπεύθυνος ρόλος που διαδραματίζει η διαφημιστική λειτουργία στην ενημέρωση της κοινής γνώμης.

Ειδικότερα τις επικοινωνίες που υπόσχονται αδυνάτισμα η Επιτροπή τις αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία καθώς αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού είναι ευάλωτο και εύκολα μπορεί να παραπλανηθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν κατά τη συνεδρίαση και συγκεκριμένα με έγγραφα του ΕΟΦ, το διαφημιζόμενο προϊόν SIP & SLIM COFFEE αποτελεί αφέψημα και δεν κατατάσσεται στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής. Επομένως οφείλει να εφαρμόζει τις διατάξεις που ρυθμίζουν την επικοινωνία και προώθηση των τροφίμων (Κώδικας Τροφίμων & Ποτών) και ειδικότερα τον Κανονισμό 1924/2006 σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας και διατροφής.

Ο εν λόγω Κανονισμός προβλέπει ότι απαγορεύονται οι ισχυρισμοί υγείας που διατυπώνονται για τα τρόφιμα, εάν αυτοί δεν έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και εάν δεν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο επιτρεπόμενων ισχυρισμών υγείας του Κανονισμού 432/2012.

Επειδή σύμφωνα με όσα διεξοδικά συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση οι ισχυρισμοί που διατυπώνονται στην υπό κρίση επικοινωνία του προϊόντος SIP & SLIM COFFEE, σε συνδυασμό με τα συστατικά του, οι οποίοι σαφώς υπόσχονται ή υπονοούν αδυνατιστική δράση αλλά και οποιαδήποτε άλλου είδους επίδραση του προϊόντος στον οργανισμό, δεν περιλαμβάνονται στη λίστα των επιτρεπόμενων ισχυρισμών, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η χρήση τους παραβιάζει το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.

Ομοίως, και οι ισχυρισμοί που διατυπώνονται με τη μορφή επώνυμης μαρτυρίας και ευθέως δηλώνουν ή εμμέσως υπονοούν αδυνάτισμα ή οποιαδήποτε άλλη μεταβολή στον οργανισμό, δεν είναι θεμιτοί, καθώς - ανεξάρτητα από την αλήθεια και γνησιότητά τους - υποστηρίζουν και επικοινωνούν προς τον καταναλωτή μηνύματα που δεν είναι επιτρεπτά σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία του προϊόντος SIP & SLIM COFFEE μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση, προσκρούει στο άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως άμεσα σε όλα τα μέσα που εμφανίζεται και στη συσκευασία και φυλλάδιο του προϊόντος.



Αξίζει να αναφερθεί ότι δεν είναι πρώτη φορά που το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας ασχολείται με τον τρόπο προβολής του συγκεκριμένου προϊόντος . Αντίστοιχα το 2011 η η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας είχε κρίνει ότι :

"Συγκεκριμένα για την επικοινωνία του προϊόντος SIP&SLIM , η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι τόσο στο κείμενο των 2 τηλεοπτικών σποτ όσο και στη διαφήμιση του προϊόντος στην ιστοσελίδα της εταιρείας OIKOSHOPPING περιέχονται υπερβολικοί και ατεκμηρίωτοι ισχυρισμοί που μπορεί να παραπλανήσουν τον καταναλωτή ως προς τη δράση και την αποτελεσματικότητα του προϊόντος. "   (Αρ. απόφασης Σ/677/03/10/2011) Ολόκληρο την απόφαση μπορείτε να τη βρείτε εδώ.



λέξεις κλειδιά: "καφές που αδυνατίζει", "καφες που αδυνατιζει", καφές, καφεδάκι, καφες, καφεδακι, ΣΕΕ, Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, διαφήμιση 

Δεν υπάρχουν σχόλια: