Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2008

Η συμβουλή της εβδομάδας!



Προτιμήστε τα φρέσκα φρούτα από τους χυμούς ή τα αναψυκτικά. Ένα φρέσκο φρούτο έχει περισσότερες φυτικές ίνες από ποτήρι χυμό αλλά λιγότερες θερμίδες.

Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2008

Ποιές τροφές είναι πλούσιες σε ασβέστιο

Ένας επισκέπτης του ιστολογίου είχε μία ενδιαφέρουσα απορία.
  • Εκτός από το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα ποιά άλλα τρόφιμα είναι πλούσια σε ασβέστιο;
Η αλήθεια είναι ότι οι καλύτερες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά. Ωστόσο το ασβέστιο βρίσκεται σε ικανοποιητικές ποσότητες και σε άλλες κατηγορίες τροφών. Μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί τις τροφές με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο ανά κατηγορία.

Λαχανικά

Καρυκεύματα

πράσα

αμπελόφυλλα

κρεμμύδια ξερά

λάχανο

ραδίκι

βρούβες

μπρόκολο

Ρίγανη

Δεντρολίβανο

Δυόσμος

Βασιλικός

Μάραθος

Σκόρδο

Μαϊντανός

Κορίανδρος (κόλιαντρο)

Κανέλλα

Κύμινο

όσπρια

Φρούτα

Φασόλια

Σόγια

πορτοκάλια

σύκα ξερά

Ψάρια και θαλασσινά

Κρέας

σαρδέλες

σολομός

σκουμπρί

γαύρος

μπακαλιάρος

μύδια

στρείδια

χαβιάρι (μαύρο και κόκκινο)

σουπιά

Μοσχαράκι

Χοιρινό

Γαλακτοκομικά

Μη γαλακτοκομικά

βούτυρο

παρμεζάνα

ρομάνο

μοτσαρέλα με χαμηλά λιπαρά

cheddar

κατσικίσιο

προβολόνε

ένταμ

μπρικ

ροκφρορ

γκούντα

Τόφου*

Ομάδα αμύλου(ψωμιού)

Ξηροί Καρποί

Δημητριακά πρωινού


Αμύγδαλα

Στραγάλια

Σουσάμι

Ταχίνι

Σνακ και γλυκά

Άλλα

Παγωτό με χαμηλά λιπαρά

Κρέμα

Bar δημητριακών

Μπισκότα με κρέμα(γεμιστά)

Τσίλι σε σκόνη


*τόφου: προϊόν σόγιας, που μοιάζει με τυρί

Καλές πηγές ασβεστίου είναι τα ψάρια. Συνίσταται τα μικρά ψάρια, όπως ο γαύρος, οι σαρδέλες, η αθερίνα κλπ,να καταναλώνονται με τα κόκκαλα.

Όπως θα παρατηρήσατε πολλά καρυκεύματα που χρησιμοποιούνται ευρέως στην ελληνική κουζίνα πχ ρίγανη, είναι πλούσια σε ασβέστιο. Οπότε μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε όσο θέλετε στην καθημερινή σας μαγειρική. Άλλωστε δίνουν γεύση στο φαγητό!

Στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής η κατανάλωση τροφών από όλες τις ομάδες μας διασφαλίζει την επάρκεια στο ασβέστιο αλλά και στα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το ασβέστιο διαβάστε μία προηγούμενη ανάρτηση:
Ασβέστιο: πώς να αυξήσουμε την ημερήσια πρόσληψη του

λέξεις κλειδιά: ασβέστιο, ασβεστιο, Ασβεστιο, Ασβέστιο, ασβεστίου, πηγές ασβεστίου, ανεπάρκεια ασβεστίου

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2008

Μαγνήσιο



  • Τί είναι το μαγνήσιο;
Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο, που βρίσκεται σε πολλές τροφές. Συμβολίζεται με τα λατινικά γράμματα Mg. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι : οι ξηροί καρποί, τα θαλασσινά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και λαχανικά γενικότερα, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης κ.α.
  • Ποιές είναι οι ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες του μαγνησίου;

Μαγνήσιο, συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες

Ηλικία

mg/Mg

Παιδιά 1-3

80

Παιδιά 4-8

130

Έφηβοι 9-13 άνδρες

240

Έφηβοι 9-13 γυναίκες

240

Έφηβοι 14-18 άνδρες

410

Έφηβοι 14-18 γυναίκες

360

Ενήλικες 19-30 άνδρες

400

Ενήλικες 19-30 γυναίκες

310

Ενήλικες 31 ετών και άνω , άνδρες

420

Ενήλικες 31 ετών και άνω, γυναίκες

320


  • Τί μπορεί να φάει μία γυναίκα 35 ετών για να καλύψει τις ανάγκες της σε μαγνήσιο;
3 μέτριες πατάτες (150 mg Mg) + 80 gr ιππόγλωσος (ψάρι) + 2 χούφτες αμύγδαλα (80 mg Mg) = 320 mg Mg
  • Τί προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν σε περίπτωση έλλειψης μαγνησίου;
Καταρχάς πρέπει να αναφερθεί ότι η έλλειψη μαγνησίου είναι σπάνια. Αυτό συμβαίνει γιατί το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο αρκετά διαδεδομένο στις τροφές και παράλληλα απορροφάται σε ικανοποιητικές ποσότητες από το έντερο. Ακόμα αποθηκεύεται στον οργανισμό, πιο συγκεκριμένα στα οστά. Τέλος δεν αποβάλλεται έντονα από τα νεφρά.

Η έλλειψη μαγνησίου εμφανίζεται σε περιπτώσεις όπου το άτομο πάσχει από νεφρική δυσλειτουργία, σε περιπτώσεις παρατεταμένης διάρροιας καθώς και σε περιπτώσεις όπου γίνεται έντονη λήψη διουρητικών ή αλκοόλ.

Τότε μπορούν να παρουσιαστούν τα εξής συμπτώματα:μυική αδυναμία,μυικός σπασμός, κράμπες (κυρίως στα πόδια). Ακόμα είναι πιθανόν να εμφανιστεί καρδιαγγειακή νόσος.
  • Τί προβλήματα εμφανίζονται σε περίπτωση υπερκατανάλωσης;
Υπερκατανάλωση μαγνησίου προκύπτει μετά από αλόγιστη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί το άτομο να έχει ενοχλήσεις, όπως ναυτία, εμετούς και διάρροιες.

λέξεις κλειδιά: Μαγνήσιο, Μαγνησιο, μαγνήσιο, μαγνησίου,μαγνησιο, ανεπάρκεια μαγνησίου, έλλειψη μαγνησίου, υπερκατανάλωση μαγνησίου, Mg, Magnesium, μέταλλο, μέταλλα

Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2008

Η συμβουλή της εβδομάδας!

Η συμβουλή της εβδομάδας είναι να παίρνετε ένα φρούτο μαζί σας στη δουλειά ή στο σχολείο αντί για κάποιο άλλο ανθυγιεινό σνακ.